27 Ocak 2013 Pazar

Gözde Yaşam Dergisi



Tarih:11.2012
Model-Oyuncu:Ayça Kuru
Fotograflar:İlker Uzunalan
Röportaj:Ayşe Sarıkaya
 
Son zamanlarda adından sıkça söz ettiren Ayça Kuru ile online bir röportaj gerçekleştirdik.
Kendisini daha yakından tanıyalım ve başarı hikayesini hep birlikte ögrenelim.
Öncelikle sizi tanımak isteriz.Ayça Kuru Kimdir? Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Elbette,1987 de İzmir doğumluyum.
Bale,dans ,zarafet,diksiyon,profesyonel ve tanınmış eğitmenlerden alınmış spikerlik-sunuculuk eğitimleri ,tiyatro drama eğitimleri vb. gibi birçok egitim aldım.
Ardından kendimi daha da geliştirmek ve ilerleyebilmek adına İstanbul'a yerleştim ve kariyerime burada devam ediyorum.
Miss Ege1.liği ve Miss Turkey 2009 güzellik yarışmalarından sonra eğitimlerimi daha da kuvvetlendirerek birçok tv kanalında sunucu olarak çalışmaya başladım . Son olarak show max te canlı yayın bir program sunuyordum.
Programın dışındada bir çok yerde modellik ve ladylik eğitimleri vermekteyim.
 
Hobileriniz ve sizi tanımlayacak özelliklerinizi de bilmek isteriz.
Hobilerim ata binmek , kısa mesafe koşu , scuba diving …sualtına baya bir ilgim var elimden geldiğince türkiye ve yurt dışında tüplü dalış turlarına katılıyorum. .. verdiğim eğitim (modellik ve zarafet eğitimi) hayatımın bir parçası şeklinde hareketlerim davranış tarzım …kısaca yaşam biçimim ile mesleğim doğru orantılı olarak gidiyor…
Ögrenim durumunuz? / Aldıgınız egitimler?
Üniversite mezunuyum bu sektörde iyi bir şeyler yapabilmek içinde baya bir eğitim aldım bunların başlıcaları
-Kral TV – NTV - Number One – world beauty chanel bünyesinde deneme çekimleri (2009)

-Kral TV – Kral FM bünyesinde staj (2009)

-Davranış sanatları semineri katılımı (2009)

-“Kuşdili Eğitim merkezi” spiker ve sunuculuk eğitimi (2009)

-Tiyatro eğitimi-Aksoy yapım : (Cüneyt ARKIN,Servet AKSOY, Bülent İŞBİLEN) 2009

-Spikerliğe ilişkin kurallarla ilgili eğitim (Orhan ERTARHAN - TRT üst düzey yönetici) (Mayıs – Eylül 2009 )

-Profesyonel – etkili konuşma eğitimi (Türkiye Radyoları Spikeri, eğitmen Attila SARIKAYALI) ( Mayıs- Haziran 2009)

-Dilbilgisi, vurgulama – tonlama ve artikülasyon(boğumlama) özel ders eğitimleri(Türkiye Radyoları Spikeri, eğitmen Attila SARIKAYALI) (11 Mayıs 2009 – devam)

-Metin değerlendirme metin – haber yazarlığı eğitimi (Doğan ŞENTÜRK-Fox haber ve Fox spor genel yayın yönetmeni)( Mayıs-Eylül 2009)

-Yayın estetiği eğitimi (Gülgun FEYMAN - haber yayın yönetmeni) (Mayıs – Eylül 2009)

-Attilla SARIDAĞ ve Gülgün FEYMAN ‘ dan sunuculuk spikerlik eğitimi (Mayıs-Eylül 2009)

-Profesyonel fotoğrafçılık eğitimi ( Nisan 2008)

-Hitabet, sunuş teknikleri eğitimi(TRT spikeri Enver SEYİTOĞLU ) ( Ocak 2008 )

-Fonetik diksiyon, güzel konuşma eğitimi (TRT SPİKERİ Enver SEYİTOĞLU) (Aralık 2007)

-Beden dili eğitimi (TRT spikeri Enver SEYİTOĞLU) (Kasım – Aralık 2007)

-İzmir center spor salonu zarafet dersi (Aslı Tonyak)(2005)

-İstanbul zarafet dersi ( Oya Ölçen )

-İlkyardım eğitimi ( Mayıs – 2008 )

Modellikle ilk olarak ne zaman ve nasıl tanıştınız?
İzmir de gerçekleşen bir gelinlik fuarında tanınmış bir modacının özel bir gelinliğini daha 16-17 yaşında giymiştim.
Değişik bir koreografi ile baş manken olarak podyuma çıkmıştım ve defile sonundada gelinlik ile ata binmiştim . Basının geniş bir yer verdigi bir haberdi.Daha sonra katıldığım bir güzellik yarışmasında aldıgım derece ile de sektöre adım atmış oldum ….
Egitmen gözü ile yeni nesil modellerden kimleri başarılıbuluyorsunuz?
Şuana kadar 1100 öğrenci mezun ettim bunların çoğu dizilerde yer almaya başladı .
Çoğunu da podyumlarda görüyoruz. Bu sene de fashıon week de adından baya söz ettirecek bir çok modelim var ve kendileri emin adımlarla modellik mesleğini layıkı ile yerine getiriyorlar.
Güzel işlere imza atan MERVE ERMURAT adında 183 boyunda muhteşem bir manken var geleceğin en iyi modellerinden biri olmaya aday aynı şekilde erkeklerdende YUSUF ÖĞÜT , UFUK DEĞER , VEDAT BEHAR , ALTTUĞ ELVERİŞ,UĞURCAN ATILGANDA adından baya söz ettirecek modellerin başında geliyor
Kariyer Hedefleriniz / Başarılarınız ?
Şuanda sektördeki en iyi ve tek mankenlik okulu biziz. Okulumuz gün geçtükçe büyüyor çok daha iyi yerlere gelmesi en büyük amacımız hedefimiz ise sektörde hiçbir şekilde eğitimsiz modelin kalmaması .. şu anda bile modacılar eğitimli modelleri tercih etmeyi başladı bile… yavaş yavaşhedefimize ulaşıyoruz….
Çalışmakta oldugunuz sektör ile ilgili düşünceleriniz ?
Sektörde şuan çok fazla yabancı model bulunuyor.Zamanında yerli modellerin yanlış tavırları ve olumsuzlukları yüzünden türkiye'ye getirilmeye başlanan furya devam ediyor ve yerli modellerin önünü kesiyorlar.Modacıların ve firmaların hem egitimli hem de hevesli olan yerli modellere şans vermelerini ve türk modellerin tekrar gündeme gelmesini arzuluyorum.
Moda ile aranız nasıl? / Takip ettiginiz markalar yada tarzını begendiginiz modacılar var mı?
Modayı takip ediyorum ama kendime yakışanı giymeyi terch ediyorum.Modacı olarak Çiğdem Akın , Figen Üntürk , Ayşe Deniz Yeğin en beğendiğim modacılardandır.
Son olarak eklemek istedikleriniz ve Hayat felsefeniz nedir?
Bir insan kaç yaşında olursa olsun her saniye öğrenmeye devam etmektedir. Ailelere çocuklarını bu eğitimi aldırmalarını hatta tüm gençlerin bu tür kurslara daha çok ilgi göstermesini arzu ediyorum Zarif ve centilmen insanlar ile tanışmanız ve hep mutlu olmanız dileği ile….

Hiç yorum yok:

Gözde Yaşam Dergisi

Tarih:11.2013 Mehmet Emin Barsbey Röportaj:Ayşe Sarıkaya